Monday 4 July 2011

Susu ILHAM


DIPERKAYA DENGAN BADAM + KURMA + KISMIS & 
MENGANDUNGI TERAPI BACAAN 30 JUZUK AL-QURAN


Produk Muslim berkualiti keluaran tempatan. Susu yang dirumus istimewa dengan kaedah pengilangan secara islamik (Islamic Manufacturing Practice) dan menitik beratkan aspek kebersihan dan halal. Diperkaya dengan khasiat badam, kurma dan kismis yang membantu pembesaran kanak-kanak dengan lebih sempurna. Dilengkapkan juga dengan Terapi Bacaan 30 Juzuk Al-Quran untuk perkembangan yang seimbang dari segi rohani dan jasmani.


FAKTA DAN KHASIAT

BADAM

Badam penting untuk kesihatan kerana khasiatnya yang pelbagai, ia mengandungi 20 kali lebih banyak protein jika dibandingkan dengan bijirin lain. Antara khasiat badam ialah:-

* Mengurangkan paras kolesterol, risiko darah tinggi dan serangan jantung
* Menghalang obesiti
* Meredakan diabetes
* Menghalang osteoporosis
* Untuk wanita hamil bagi mengelakkan kecacatan pada bayi


KURMA

Unsur zat besi dan kalsium yang terdapat di dalam buah kurma adalah unsur yang paling tinggi bagi membentuk susu ibu. Bagi ibu-ibu yang mempunyai masalah kekurangan susu, maka dengan memakannya dapat menggalakkan pertambahan kandungan susu. Ianya juga berperanan dalam pertumbuhan kanak-kanak dan pembentukan darah serta sumsum tulang. Antara kajian lain yang dijalankan membuktikan kurma antara makanan yang paling cepat diproses sebagai bekalan tenaga.


KISMIS

Sebanyak 60% berat ksimis terdiri daripada gula, di mana separuh darinya adalah fruktosa dan separuh lagi adalah glukosa. Ksimis sangat tinggi kandungan antioksidannya berbanding buah prune dan aprikot. Kismis telah lama digunakan sebagai sumber diet bagi mendapatkan asid lemak perlu dan tokoferol sebagai antioksidan.


TESTIMONI PENGGUNA

Siti Maryam bt Mohd Zairi - 4 tahun
Puteri Nur Aisyah bt Mohd Zairi - 6 tahun

" Kali pertama Maryam dan Aisyah diberi susu ilham mereka berdua amat menyukainya hinggkan minta dibuat lagi. Kekerapan minum susu ini dua kali ganda daripada susu biasa. Sebelum ini anak-anak saya mengalami selesema dan kahak yang berpanjangan hinggakan menyukarkan mereka bernafas dan tidur dengan lena. Dengan izin Allah swt, setelah mengambil susu Ilham, Maryam dan Aisyah telah menunjukkan kesihatan yang lebih baik. Alhamdulillah, tiada lagi kahak dan selesema yang selama ini menyebabkan mereka agak sukar bernafas dalam keadaan selesa. Kini anak-anak saya kelihatan lebih sihat, ceria, cerdas dan aktif "



Intan Nur 'Insyirah Mohd Nakha'e - 2tahun 5 bulan

" Intan merupakan fully breast-feed selama 2 tahun. Sebaik usia mencecah 2 tahun, saya mula mencari susu formula yang bersesuaian sebagai susu gantian kepada susu ibu. Namum Insyirah sukar menerima susu tersebut. Pelbagai jenis susu telah dicuba tetapi ianya tidak menarik perhatian dan memenuhi citarasa Intan.

Setelah diperkenalkan dengan susu Ilham, Insyirah terus berminat dan gemarkan raasanya yang manis semulajadi. Apa yang lebih menggembirakan saya ialah sejak meminum susu Ilham ini, Intan semakin bijak dan petah bercakap seperti orang dewasa disamping lebih mudah menerima pembelajaran baru, cekap berfikir dan mendengar kata".



SUSU ILHAM 1 - 3 TAHUN
SUSU ILHAM 4 - 7 TAHUN (PERISA VANILA DAN COKLAT)

HARGA RM48.90 SEKOTAK 


 Penghantaran cuma RM10 untuk satu kotak.
 PERCUMA penghantaran untuk 4 kotak ke atas. 
Agen jualan dikehendaki

Hubungi :

Aini Sakinah Enterprise
Seremban S2 City Centre
06-6016096

SyerraShoppe
Reko Sentral, Kajang
03-87336792

contact: 

SITI SURYATI   013-2993369
NURUL IZZATI  013-2504905
ZURAIDAH         017-7977035



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...